موضوع: "خواص صلوات"

علامه و ارزش صلوات

خواص صلوات

أللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَّ آلِ مُحَمَّدٍ وَّ عَجِّل فَرَجَهُم

صلوات باعث کم شدن گناه و زیاد شدن ثواب

انس ابن مالک از ابی طلحه روایت کرده که گفت: روزی نزد حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) بودم ،‌آن حضرت را بسیار خوشحال یافتم؛ گفتم: «یا رسول الله (اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم) درهیچ روزی تو را به این مرتبه خوشحال ندیدم که امروز دیدم ». آن حضرت فرمودند: «چگونه خوشحال نباشم،‌ که اکنون جبرئیل (علیه السلام) نزد من آمد و گفت: حق تعالی می فرماید: هر که یک بار بر تو صلوات بفرستد،‌ من براو ده صلوات فرستم و ده گناه از او محو کنم و ده حسنه براو بنویسم .

شروع دعا با صلوات و ختمش نیز صلوات

درکتاب شریف ( اصول کافی ) نقل است که حضرت امام جعفر صادق (علیه السلام) فرمودند: هر که را به خداوند متعال حاجتی باشد،‌ و ابتدا کند دعایش را به صلوات بر محمّد و بعد از آن دعا کند و حاجت و درخواست خود را از خداوند متعال بخواهد و بعد دعایش را با صلوات بر محمّد و آل محمد ختم نماید. در این صورت ، چون صلوات بر محمد و آل محمد،‌ از دعاهای مستجاب است و در حجاب نمی ماند. و از طرف دیگر خداوند متعال بزرگوارتر و کریم تر از آن است،‌ که اول و آخر دعا را که صلوات است اجابت کند و میان آن را که حاجت دعا کننده است رد نماید. پس دعای دعا کننده را هم قبول می کند .

فضیلت نوشتن صلوات

درکتاب (سفینه البحار) چنین نقل شده است که حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند: هر کس در کتابی یا نوشته ای بر من صلوات بنویسید، تا زمانی که نام من در آن کتاب ثبت و باقی هست، فرشتگان پیوسته برای او از درگاه خداوند متعال،‌ طلب مغفرت و آمرزش می کنند. (در زمان ما این نوشته میتونه صفحات وب رو هم شامل بشه)