موضوع: "سخنان بزرگان"

سخن بزرگان

فرمودند: چندماه قبل، آقای خمینی را خواب دیدم گه جلوی من نشسته؛ ولی ضعیف و رنجور. ناگهان سکته کرد و از دنیا رفت. این، بدین معناست که نهضت ایشان تا کنون بوده، ولی دچار مشکل می شود. برای پیشگیری از آسیب دیدن نهضت، به آقای خامنه ای پیغام دادم که : من اقداماتی انجام داده ام؛ لیکن خود ایشان هم باید کارهایی را انجام دهد. نمی دانم انجام داده یا نه. بعد ایشان آقای حجازی را فرستاد و توضیح خواست.
در ادامه ایشان از اینجانب(ری شهری) خواستند که: شما هم کاری بکنید.
گفتم: غیر از دعا و ذکر، چه می توان کرد؟
فرمودند: قربانی و صدقه، موثر است…

حضرت محمد (ص) وقتی که کار بدی انجام دادی از آن توبه کن و این توبه تو باید پنهانی باشد. برای گناه آشکار نیز توبه ی آشکار نیاز است. حضرت محمد (ص) آن فردی که باید میان مسلمانان قضاوت و داوری کند، نباید صدایش را بر فردی از متهم ها بلند کند مگر این که این کار را برای هر دو انجام دهد و صدایش را بر هر دو بلند کند. (سخنان بزرگان) حضرت علی (ع) خدا بهترین قاضی بین بندگان می باشد.

حضرت علی (ع) اگر خداوند نزد کسی عقل و خرد را به ودیعه نهد، با همان حقیقت شریف روزی وی را نجات می دهد و از مشکل می رهاند. حضرت علی (ع) کسی که با فقه آشنا نباشد و شروع به تجارت بکند، خود را در معرض ربا قرار داده است. مولوگ آن چیزی که سرچشمه ی همه ی بدی هاست خود پول نیست، بلکه علاقه و عشق افراطی و جنون آمیز به آن ریشه بدی ها می باشد.

حرم