خواص صلوات

أللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَّ آلِ مُحَمَّدٍ وَّ عَجِّل فَرَجَهُم

صلوات باعث کم شدن گناه و زیاد شدن ثواب

انس ابن مالک از ابی طلحه روایت کرده که گفت: روزی نزد حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) بودم ،‌آن حضرت را بسیار خوشحال یافتم؛ گفتم: «یا رسول الله (اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم) درهیچ روزی تو را به این مرتبه خوشحال ندیدم که امروز دیدم ». آن حضرت فرمودند: «چگونه خوشحال نباشم،‌ که اکنون جبرئیل (علیه السلام) نزد من آمد و گفت: حق تعالی می فرماید: هر که یک بار بر تو صلوات بفرستد،‌ من براو ده صلوات فرستم و ده گناه از او محو کنم و ده حسنه براو بنویسم .

شروع دعا با صلوات و ختمش نیز صلوات

درکتاب شریف ( اصول کافی ) نقل است که حضرت امام جعفر صادق (علیه السلام) فرمودند: هر که را به خداوند متعال حاجتی باشد،‌ و ابتدا کند دعایش را به صلوات بر محمّد و بعد از آن دعا کند و حاجت و درخواست خود را از خداوند متعال بخواهد و بعد دعایش را با صلوات بر محمّد و آل محمد ختم نماید. در این صورت ، چون صلوات بر محمد و آل محمد،‌ از دعاهای مستجاب است و در حجاب نمی ماند. و از طرف دیگر خداوند متعال بزرگوارتر و کریم تر از آن است،‌ که اول و آخر دعا را که صلوات است اجابت کند و میان آن را که حاجت دعا کننده است رد نماید. پس دعای دعا کننده را هم قبول می کند .

فضیلت نوشتن صلوات

درکتاب (سفینه البحار) چنین نقل شده است که حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند: هر کس در کتابی یا نوشته ای بر من صلوات بنویسید، تا زمانی که نام من در آن کتاب ثبت و باقی هست، فرشتگان پیوسته برای او از درگاه خداوند متعال،‌ طلب مغفرت و آمرزش می کنند. (در زمان ما این نوشته میتونه صفحات وب رو هم شامل بشه)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.